,,ინტერნეტი დაავადება, თუ ცხოვრების სტილი"
პრობლემის განსაზღვრა:
Ø ინტერნეტის არამიზნობრივი გამოყენება.
Ø 5-6 კლასში ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული შესწავლილი
პროგრამების (Paint,Word, Excel, PowerPoint, Enternet) უფუნქციურობა.
პროგრამების (Paint,Word, Excel, PowerPoint, Enternet) უფუნქციურობა.
პროექტის მიზანი:
Ø ინტერნეტის სულ სხვა კუთხით დანახვა, მისი ფუნქციური გამოყენება, ამ მიმართულებით ცოდნის დაგროვება და პრაქტიკული გამოყენება.
Ø შესწავლილი პროგრამების (Paint,Word, Excel, PowerPoint, Enternet) საშუალებით შექმნილი რესურსებით დაეხმარონ განსაკუთრებული საჭიროების მქონე ბავშვებს.
პროექტის ამოცანები:
მოსწავლეები მოიძიებენ ინტერნეტში ყველაზე აქტუალური რესურსების შესახებ ინფორმაციას, შექმნიან პრეზენტაციებს, ჩაატარებენ კვლევებს მათი გამოყენების შესახებ, შესწავლილი პროგრამების საშუალებით რესურსების შექმნის თვალსაზრისით განსაკუთრებული საჭიროების მქონე ბავშვებისთვის შექმნიან ბროშურებს, საგანმანათლებლო თამაშებს, გაახმოვანებენ ანიმაციას.
მოსწავლეები მოიძიებენ ინტერნეტში ყველაზე აქტუალური რესურსების შესახებ ინფორმაციას, შექმნიან პრეზენტაციებს, ჩაატარებენ კვლევებს მათი გამოყენების შესახებ, შესწავლილი პროგრამების საშუალებით რესურსების შექმნის თვალსაზრისით განსაკუთრებული საჭიროების მქონე ბავშვებისთვის შექმნიან ბროშურებს, საგანმანათლებლო თამაშებს, გაახმოვანებენ ანიმაციას.
მონაწილეთა ასაკი -- მე-6 კლასები.
პროექტის ხანგრძლივობა -- 3 თვე
პროექტის ხანგრძლივობა -- 3 თვე
პროექტის განსახორციელებელი აქტივობები:
1. ინტერნეტში ყველაზე აქტუალური რესურსების (სოციალური ქსელი, ფოსტა, კომპიუტერული თამაშები, ინტერნეტის წარმოშობა, ინფორმაციის სახეები) შესახებ ინფორმაციის მოძიება, კვლევა მათი გამოყენების შესახებ.—2 კვირა.
2.დამუშავებული მასალის წარმოდგენა (სხვადასხვა ჯგუფის მიერ)--2კვირა.
3. ინტერნეტში ყველაზე საინტერესო ინფორმაციის საფუძველზე-2 აპრილს, საერთაშორისო დღეს-აუტიზმის ინფორმაციის გავრცელებასთან დაკავშირებით საქველმოქმედო აქციის მოწყობა ,,გარდაბნის მუნიციპალიტეტის თერაპიული ცენტრი განსაკუთრებული საჭიროების მქონე ბავშვებისათვის" (მოხდება მათი გაცნობა-დამეგობრება, გასაუბრება ფსიქოლოგებთან, თუ რითი შეიძლება მათთვის დახმარების გაწევა). ამსახველი ვიდეო რესურსის მომზადება --1კვირა.
4. მასწავლებლისგან მიცემული მითითებებისა და შენიშვნების გათვალისწინებით მასალის დამუშავება-- 2კვირა.
5. შესწავლილი პროგრამების (Paint,Word, Excel, PowerPoint, Enternet) საშუალებით რესურსების შექმნა განსაკუთრებული საჭიროების მქონე ბავშვებისთვის--3 კვირა.
6. დამუშავებული მასალის პრეზენტაცია --1 დღე.
7. შექმნილი რესურსების (წიგნების, საგანმანათლებლო თამაშების, ანიმაციის) გადაცემა გარდაბნის მუნიციპალიტეტის თერაპიული ცენტრი განსაკუთრებული საჭიროების მქონე ბავშვებისათვის-1 დღე.
პროექტის აღწერა:
დასახული ამოცანების განსახორციელებლად გამოვიყენე ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული მეთოდები. პროექტზე მუშაობა წარიმართა რამდენიმე მიმართულებით:
1.ინტერნეტში ყველაზე აქტუალური რესურსების (სოციალური ქსელი, ფოსტა, კომპიუტერული თამაშები, ინტერნეტის წარმოშობა, ინფორმაციის სახეები) შესახებ გაერთიანდნენ 4 ჯგუფში. მოძიებული ინფორმაცია დაახარისხეს, ჩაატარეს კვლევა და მოამზადეს საპრეზენტაციოდ PowerPoint-ში.
წინასწარ განაწილდა დავალებები მოსწავლეთა ჯგუფებზე :
I ჯგუფი - ,,მსოფლიო აბლაბუდა” .
II ჯგუფი - ,,წერილის ისტორია”.
II ჯგუფი - ,,სოციალური ქსელები".
III ჯგუფი-,,კომპიუტერული თამაშები”.
IV ჯგუფი- ,,ინფორმაციის სახეები”.
2. შესწავლილი პროგრამების (Paint,Word, Excel, PowerPoint, Enternet, Movemaker) გამოყენებით რესურსების შესაქმნელად შეიქმნა ჯგუფები,
რომელთა წევრებს შორის განაწილდა შესასრულებელი სამუშაოები, რესურსების შექმნის მიზნით გსმ ბავშვებისთვის:
- წიგნის
- ანიმაციის
- თამაშების
- წიგნების დაბეჭდვის ხარჯების დათვლის
Ø წიგნის ჯგუფმა შექმნა წიგნები:
1.მეგობრობის ძალა,
2.მეხსიერების სავარჯიშოები,
3.საინფორმაციო ბროშურა.
1.მეგობრობის ძალა,
2.მეხსიერების სავარჯიშოები,
3.საინფორმაციო ბროშურა.
Ø ანიმაციის ჯგუფმა ინტერნეტში არსებული ანიმაცია გაახმოვანა ქართულად და გადაამუშავა:
Øთამაშების ჯგუფმა შექმნა საგანმანათლებლო დამხმარე თამაშები :
Øთამაშების ჯგუფმა შექმნა საგანმანათლებლო დამხმარე თამაშები :
1. ,,რომელი დაიმალა"
2. ,,ხილი"
3. ,,პირამიდა"
Øწიგნების დაბეჭდვის ხარჯების დათვლის ჯგუფმა აწარმოა ხარჯთაღრიცხვა.
2. ,,ხილი"
3. ,,პირამიდა"
Øწიგნების დაბეჭდვის ხარჯების დათვლის ჯგუფმა აწარმოა ხარჯთაღრიცხვა.
3. პროექტის პრეზენტირება სკოლაში.
4. შექმნილი რესურსების წარდგენა ,,გარდაბნის მუნიციპალიტეტის თერაპიული ცენტრი განსაკუთრებული საჭიროების მქონე ბავშვებისათვის" . 14 ივნისს გსმ დაცვის დღესთან დაკავშირებით ერთობლივი ღონისძიების ჩატარება.
პროექტის შედეგი:
განხორციელებულმა აქტივობებმა ხელი შეუწყო, როგორც ზოგადი და სპეციფიკურ-საგნობრივი, ასევე, პიროვნული უნარ-ჩვევების განვითარებას:
4. შექმნილი რესურსების წარდგენა ,,გარდაბნის მუნიციპალიტეტის თერაპიული ცენტრი განსაკუთრებული საჭიროების მქონე ბავშვებისათვის" . 14 ივნისს გსმ დაცვის დღესთან დაკავშირებით ერთობლივი ღონისძიების ჩატარება.
პროექტის შედეგი:
განხორციელებულმა აქტივობებმა ხელი შეუწყო, როგორც ზოგადი და სპეციფიკურ-საგნობრივი, ასევე, პიროვნული უნარ-ჩვევების განვითარებას:
1. მოსწავლეებამ შეძლეს ინტერნეტის დანახვა სხვა კუთხით, გააცნობიერეს მისი მიზნობრივობა.
2. ისტ გამოიყენეს ციფრული მასალის შესაქმნელად, შესანახად და საკუთარი იდეების გასაზიარებლად სხვადასხვა ფორმით (ტექსტის, ცხრილების, გამოსახულებების და ხმოვანი).
3. შედეგის მიღების მიზნით დაგეგმეს სამუშაო და აღწერეს მოსალოდნელი ეფექტი.
4. განუვითარდათ კოლაბორაციის უნარი (დასამუშავებელი მასალის შეთანხმებულად განაწილება-დამუშავება).
6. მოხდა მოსწავლეების მსოფლმხედველობის გადაფასება და გახდნენ ემპათიურები.
პროექტის შეფასება და თვითშეფასება:
1.შეფასების კითხვარები
2.მოსწავლეთა პრეზენტაციის შეფასება
3.პროექტის შეფასება
პროექტის შედეგად შექმნილი პროდუქტები:
პროექტის შეფასება და თვითშეფასება:
1.შეფასების კითხვარები
2.მოსწავლეთა პრეზენტაციის შეფასება
3.პროექტის შეფასება
პროექტის შედეგად შექმნილი პროდუქტები:
- წიგნები
- ბუკლეტები.
- საპრეზენტაციო სლაიდები.
- თამაშები.
- ანიმაცია.
- ვიდეორგოლები.
საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
ესგ შედეგები:
ისტექნ. VI.1 სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
ის ტექნ. VI.2. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
ის ტექნ. VI.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.
ის ტექნ. VI.4. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
მოსწავლეთა შეფასება:
პრეზენტაციის შეფასების სქემა, ჯგუფური მუშაობის შეფასების სქემა.
პროექტის ბიუჯეტი
სატრანსპორტო და ქველმოქმედების ხარჯები
|
მშობელთა შემოწირულობა (30ლარი ტრანსპორტის, 70 ლარი ქველმოქმედების) და გარდაბნის რაიონის მუნიციპალიტეტი.
|
საკანცელარიო ხარჯები
|
პროექტის განხორციელების ვადა: 2013 წლის მარტი-ივნისი
პროექტის ფასილიტატორი: ხათუნა არწივიძე
ფასილიტატორის ელ–ფოსტა: xartsividze@gmail.com